underbara fotbollslördag!

fredagen var rikigt skoj och riktigt kaotisk men det är som vanligt nu för tiden.

lördagen var nog den bästa på länge. frida och jag tar bilen runt elva och drar till norrköping för att där möta upp vårat gamla lag från motala och spela match. roger ringde i halv panik på torsdagen och fråga om vi kunde komma hem och spela med dom, men hem ville vi inte så vi hyrde en bil och åkte dom 50 milen fram och tillbaka från kalmar till nkpg. skönt att bara få umgås med frida, det var välbehövligt till max. och boren betala hela kalaset, 1300 kr för oss, inte helt fel. haha! jag trodde självklart jag skulle stå i målet men nej, utespelare blev det och inte var jag ledsen för det, det är ju mycket roligare nu för tiden, var både forward, mittfältare, vänster och högerytter. stor förlust och en assist för lilla mej resultera matchen i men huvudsaken är hur roligt det var, sjukt kul. att man sen är så sjukt otränat att man efter 80 minuter knappt kan ta i utan att få kramp och att det inte fnns nån att byta med är en annan sak. min fot uppfyllde sin funktion att göra ont också,  piss! vi slänger oss sedan i duschen och sen i bilen och tar oss hem.. väldigt bråttom hade vi eftersom vi inte kunde missa landskampen.

väl hemma stressar vi ihjäl oss och åker till erik och slår oss ner, öppna rödvinet och försöker slappna av, vilket är svårt. kvällen fortsätte med mer vin och mycket mycket skratt. tack alla som var där. vi behövde det mer än nånsin! vallen senare efter en tur här hemma (haha, grymt kul) vilket var skoj.. sen var det bara att ta sig hem, efterfesta och sen somna med en liten flit eftersom frida självklart snott allt täcke.
tack frida för denna dag! nu ser vi framemot att dela lägenhet hela sommaren, haha!

söndagen var inte nådig. knappt att jag kunde kliva upp ur sängen med min träningsvärk. sjukt ont. så blev en lugn dag.. idag är det ju självklart värre.. blir nog inte mycke gjort idag mer än att jag måste städa, suck!

nu är den stora frågan om jag ska till växjö hela veckan och gå på deras bartömning eller åka till motala eller vara kvar här.. lutar åt växjö annars har jag ingen aning!

take care.. ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback