livet är orättvist ibland!

livet tar oväntade svängar ibland och ibland står döden runt hörnet. det är skrämmande och det sliter på människor. har varit alldeles för mycke sånna besked på sistone och då tänker man till hur skört livet egentligen är. man inser att det kan ta slut imorrn, om ett år eller 70 år. man ser hur folk omkring en går sönder och ingen är värd det, verkligen ingen! och det är ingen som kan göra ngt åt det, det är nog det som skrämmer människor mest när det gäller döden, det kan komma när som helst och det går inte ändra på att det händer. ödet har sin gång. men det är så orättvist när det händer människor som inte ens fått leva sitt liv, 4 år och 1 år kvar att leva, varför ska någon utsättas för något sånt? att världen är så hemsk som den är är en läskig tanke och jag måste nog sluta tänka på den nu. man inser hur viktigt det är med sina vänner, sin familj och människor runt omkring en. att de inte vet om hur man känner om det skulle hända ngt är en tanke som skrämmer livet ur mej. många av dom jag håller av vet nog det, men tänk om någon inte gör. det viktigaste för mej är att mina vänner och min familj mår bra och att jag gör vad jag kan för att dom ska må bra, mår dom bra så mår jag bra, så enkelt är de nog. kan säga något dumt ibland, t.ex. till min mamma men jag tror och hoppas hon vet vad jag känner för henne ändå, hon är en stor och viktig del i mitt liv. man kommer få göra mycket svåra beslut i sitt liv, dom kan vara rätta men svida ändå, man kommer göra många misstag men dom är till för att lära av även fast man får ångra sig länge men livet går vidare. för mej är det otroligt vikigt att kunna ge människor en andra chans för man kan förändras, man mognar och man ångrar och man vill göra ngt bra. vi har nog alla gjort saker vi ångrar, tänk om inte vi fått en andra chans hos människor vi håller av. och lär känna människa som du vill lära känna och se inte människan som folk vill att du ska se den, bilda dig en egen uppfattning annars kan man gå miste om nåt fint, men också gå på en nit, livet är till för att våga ta risker. livet har många svängar och det är inte bara dåliga utan det är svängar med gläjde och kärlek och det är det vi lever för, så lev livet när ni har chansen.
jag är otroligt glad för dom människor jag har i min närhet, utan er vore jag nog ingenting.

du, jag finns bara ett telefonsamtal bort så fort det är ngt du tänker på, du att jag förstår mer än nån annan, vi har ju ngt specillet gemensamt som vi kommer bär med oss hela livet och vi behöver varandra båda två, det blir mycke lättare tillsammans. tveka aldrig vännen!

mina kära pumor, ni är starka och vi har varandra, det är det som betyder mest!

ett tv program har idag berört mej.. mycket! och drömmen jag hade inatt gjorde mej ju inte alls tankspridd, abslout inte. usch!

kör försiktigt nu så kalmar får hem dej snart, jag vill ha min max mat snart också!.. :) hoppas 3kvadratarn funkar okej och att du sover gott. tvätten tar vi när du kommer hem. hehe! puss på dig!


måste nog sluta vara så djup. många tankar som kommer ikväll känner jag, inte bra för min hälsa. ni som känner mej vet ju hur jag funkar..
har ju faktiskt haft en som vanligt flummig dag på bibblan med pärlan och vicky och sen en urmysig kväll med nybakade scones hemma hos anna med jenne och tessan.
dagen imorrn har jag sett framemot ett tag.. nicklas kommer ju hit en sväng, väldigt positiv med lite motala-nicklas, typ världens bästa nicklas, även fast det bara är en snabbis så ska det bli så skönt att se honom. sen är det ju partaj hos peter som man sett framemot. men först hem till vicky på förförfest med tjejerna. kommer bli så great! lördagen blir nog också skoj men inte bestämt vilken fest det blir än, det tar vi på lördag, hehe!

annars ser jag nog mest framemot typ tisdag!


nu ska jag nog sova bort dessa tankar...
tacke care..


Kommentarer
Postat av: A.P.

Jävligt bra och fint skrivit!

Postat av: fiaa

blev alldeles tårögd av dit inlägg..helt sjukt!
du e en fin vän!!!!!!!!!!!!

2007-03-09 @ 06:33:31
Postat av: vickan

vilka tankar!! du är en underbart fin vän, det vet du va?! ringer sen!! pussis

2007-03-09 @ 09:38:46
Postat av: Jessica

tack gumms! vet att du alltid lyssnar men jag ville tacka ändå! ringer dig nu :-)

2007-03-09 @ 12:33:29
URL: http://jesssie.blogg.se
Postat av: Pärlan

snuttan, blir helt tårögd..
men håller med dig, det är bra att vi har varandra, vi pumor ska hålla ihop! ses ikväll! puss

2007-03-09 @ 15:04:18
URL: http://paerlan.blogg.se
Postat av: sofia

jag -hjärta- dig

2007-03-10 @ 23:38:58
URL: http://bredenberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback