jag älskar att stå i mål.

inatt drömde jag om en betydelsefull människa och om död. det var hemskt. jag misstänker nog varför jag drömmer om död och just denna människa. läskigt är det!

annars så vill jag spela fotboll, så fruktansvärt gärna vill jag åka ner till ett illaluktande omklädningsrum med en masa brudar som pratar i mun på varandra. jag vill byta om och ta mig mej benskydd och fotbollskor, bara det skulle vara en otroligt skön känsla. tänk då hur det skulle vara att få gå ut på fotbollsplan och leka lite med bollen och springa av sig, dumma sig med den som står jämter, (förmodligen få en arg blick av tränaren). tänk att få ställa sig i mål under en frilägesträning och få slänga sig framför fötterna i skottögonblicket och ta bollen, kan vara bland den bästa känsla i världen (är det konstigt?). tänk att få stå i målet under en skottträning och få slänga sig och verkligen kämpa för att nå boll, att nå en boll ingen egentligen tror att man ska ta. det skulle vara en skön känsla om det var lerigt och man blev riktigt grisig, det är så skönt att stå när det är blött och mjukt. tänk sen att få springa sig slut i slutet på träningen för att sen gå in, duscha och snacka om allt och inget, verkligen allt och inget.
tänk då att få spela en viktig match.. och man lyckas under hela matchen. shit! tänk att få åka ner på träning i tuffa tider och koppla bort allt som händer, allt som omvärlden kommer med. tänk att få göra något man älskar utan att bli störd av verkligheten. jag behöver fotboll nu!

just nu längtar jag sjukt mycket tillbaka till matchen mot saltängen i höstas så jag måste nog läsa det blogginlägget jag skrev då enbart för att kunna läsa och njuta av det i stunder som dessa.

AHH, JAG VILL SPELA FOTBOLL.
dags att ta tag i snart?

vinst

borens ik- bättre än så kan det inte bli!
här är en av de stora vinsterna som ingen trodde vi skulle ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback