stockholm, tenta och inflyttningsfest

längtar tillbaka till förra helgen i stockholm och vår underbara överraskningsfest för min sofia. det blev hur lyckad som helst. det börja med att anna, jag, jessie och jenny åkte upp till stockholm på fredagen och inkvartera hos hos jessie i tyresö. trötta som vi var blev inte mycke gjort utan vi somna ganska snart. på lördagsmorgonen var det dags för den stora dagen, jenny, anna och jag hoppa i jessies pool och värmde upp för att sedan åka in till storstaden för att shoppa och luncha med syrran och anders. det va kul att träffa syrran igen, anders med då hehe.
sen körde jessie och jag hem jenny och anna för att åka tillbaka till stan för att kidnappa sofia, som tror att jag kom kl 2 på lördagen och att hon och jag skulle hem till syrran och bara mysa och sen gå ut. haha, där fick hon. underbar känsla att se henne igen, många känslor. tog på henne ögonbindel utanför hennes jobb och ledde henne till bilen och satte oss. där utvecklades många klockrena kommentarer av både sofia och mej, och jessies som inte kunde hålla sig för garv, sofia visste ju inte att hon var där.

sofia: vad är det här? (kladdar på sätet)
vickan: det är mjukt och gott som en tutte
sofia: vickan, fan vad äcklig du e, mjukt och gott som DIN tutte
vickan: jag sa EN
sofia: nej du sa MIN

sofia: men hallå, kan man prata snusk med sällskapet som kör?

många skratt blev det på den bilturen. tillslut kom vi fram till jessies hus och ledde in sofia i vardagsrummet för tar av henne ögonbindeln, där står anna, jessie, jenny. erik, bella och virre från motala hade också kommit. sofia blir så sjukt chockad och gråter, vilket jessie och jag också börjar göra. sån lycka. sen blev det lite presentöppnade av sofia och sen hoppas fia och jag i poolen och flumma. jessies alla söta tjejkompisar kom och vi käka lite tacos och sjöng. sen börja det ramla in mer och mer folk tillslut var det fullt hus! hur söta och underbara människor. flk börja dra sig runt 3-4? och då hamna jag i sängen också. men kl 6 så kom vissa muppar och gjorde som dom gjorde :) och ville bada. så var bara palla sig upp och hoppa i poolen och bubbelpoolen. sjukt kul. kl 8 hamna man i sängen igen.

upp kl 10 för att åka och spela fotboll med syrrans korplag, mådde bättre än jag trodde, det värsta kom på måndagen. kanon skoj att spela fotboll igen, måste börja snart men min fotfan är ju ivägen tyvärr. och nån tid hos ortopeden lär väl dröja 3 år till innan jag får min kallelse. sen var det bara att åka hem och storstäda huset och sätta sig i bilen i 5 timmar för lite disneysång coh felåkning.

underbar helg som innehöll kärlek, skratt, öl, vänskap, kära återseenden, underbara stockholmare, badade och bubblande, mer skratt, myspys, fotboll och mycke mer som inte ska nämnas här. :)

den här veckan har det mest blivit plugg och tentaskrivande. mys och skratt med pumorna, middag med go mat, årsmöte som slutade oväntat och kära återseenden.

igår var det inflyttningsfest för anna och emil fast i vår korridor. sjukt lyckad tillställning och det var fullt med folk överallt. annas alla tjejkompisar från nässjö är ju helt underbara. kåren var också skoj, tror jag, var tydligen bara där nån kvart tills linus alias norrmannen drog iväg och käka med mej på svettolgas. sen bar det hem hit igen där jessie och tobbe var. sen hamna jag i telefonen ganska länge tills det var läggdags.
jätte bra helg tack vare vissa människor, såå taaaack!

veckan som kommer blir det KARMA, fest, plugg och myspys.
kära jonas kommer hit från motala och hälsar på, kommer bli skoj annars händer nog inte alls mycke.

nu ska jag käka chips och njuta av min bakissöndag.

respektera varandra där ute!
ciao..


Kommentarer
Postat av: Jessica

hehe just det, felkörningen hade jag nästan förträngt :-)
Tack för en superduperkväll/natt igår! Nattmaten och "wannabe-svennen" va nästan det bästa =) Längtar redan till nästa helg för om vi haft två toppenhelger måste tredje gången gillt bli ännu bättre! Eller va säger du vickis ;-) hehe. fast snart lär jag ju inte kunna säga så längre, du börjar ju lära dig...

Ses imorrn! Kramar!

2007-02-25 @ 21:34:34
Postat av: Sofia

gaaaalet bra helg, längtar som fan tills vi ses igen. det kan inte bli annat än lyckat. love you big time! PUSS

2007-02-26 @ 07:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback