vuxen?

enligt vuxenpoäng.se ska jag vara 28,1 och hur kan det komma sig frågar jag mej direkt och med ett asgrav med otto på andra linjen. vi tyckte det var lite konstigt men kul!

man är nog väldigt vuxen när det väl gäller. men att vara vuxen på hel tid är jag inte intresserad av, är det konsigt? det hinner väl jag med sen.

men att jag kanske växer har jag märkt efter att saker och ting blivit mer konkreta när oväntade saker händer som man inte kan förbise och därför har jag sagt nej till både stockholm, sälen och abslout gotland som jag verkligen hade behövt åka till (stockholm, sälen) och verkligen hade viljat åka till (ag). men eftersom min situation är som den är måste jag säga nej. det har aldrig hänt förr. jag har tagit mej pengar och levt på inget sen bara för att ha roligt, jag har enbart tänkt i nuet, det har ju uppenbarligen funkat iofs men inte när sånna här oförutsägbara saker händer. man börjar då tänka flera månader i förväg, är det att mogna på nåt sätt? det tror jag, det är nog bra för lilla mej som är en förvirrad liten själ i en stor värld. pengar har jag nog aldrig satt större värde på förr.. men för mycket plats ska det aldrig få i mitt liv, det är en sak som är säker. men att tänka i nuet funkar nog inte när jag skaffar barn och familj. (om 10 år) :)

att vara vuxen innebär många mer saker en denna lilla pettites. jag kommer alltid vilja vara väldigt spontan och ha ett barn inom mej, annars kommer jag inte ha lika roligt som jag haft hittills i livet, även fast det också kommer förändras. men just nu lever jag livet och då vill jag inte vara för vuxen. även fast man nog är det när det verkligen behövs.

men att vara en riktig vuxen är vi nog alla även fast vi inte beter oss som det ibland, på många plan.

Kommentarer
Postat av: Jennie

det är klart vi måste ha barnasinnet kvar även som äldre, hur ska vi annars ha så kul och vara så flummiga som nu.. jag är helt inne på ditt spår gullis! ;D

måste bara säga att du är så sjukt snygg där du sitter vid din dator ungefär 10 meter ifrån mig ;P

Postat av: hannah

klart man måste kunna fumma ut lite ibland! Känner mig sjukt gammal i vissa situationer, speciellt när det gäller elever, det tvingas man till, det kommer du märka. ycket konstig känsla...=) hoppas allt är bra?! kram

2008-04-06 @ 09:51:54
URL: http://hannahgange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback